Czas trwania: dwa dni (sobota -niedziela) od 1000 do 1800 z przerwą na obiad.
Czego uczę?
– znajomości podstawowych przepisów wynikających z Konwencji SOLAS,
– GMDSS jako część Konwencji i zastosowanie na jachtach w łączności bezpieczeństwa, pilnej i alarmowej,
– publikacje konieczne przy łączności: Admiralty List of Radio Signals,
–Konwencja MARPOL w części dotyczącej jachtów i statków żaglowych,
– zasad pełnienia wachty zgodnie z „dobrą praktyką morską”,
– Umiejętności korzystania z pomocy nawigacyjnych:
List of Lights,
Admiralty Tide Tables:
– obliczanie wysokości pływu, głębokości nad mielizną, czasu możliwego przejścia pod mostem w oparciu o Tide Tables,
– przygotowania danych do wprowadzenia w NAVTEX oraz FAX pogodowy,
-Konwencja COLREGS-72:
– zasad pierwszeństwa na morzu bez paragrafów i numerów prawideł,
– zasad postępowania na torach wodnych i w Systemach Rozgraniczenia Ruchu,
– metod i sposobów oceny ryzyka kolizji,
– postępowania w przypadku zaistnienia ryzyka kolizji,
– wariantów manewrów możliwych do wykonania w sytuacji „ryzyka kolizji” przez jachty oraz żaglowce,
– zasad postępowania w warunkach „ograniczonej widzialności”,

Dawniej nawigację można było bardziej “czuć”
|
Możliwe inne terminy dla grup zorganizowanych.
Gdzie?
Każdorazowo powiadamiam uczestników indywidualnie
Za ile?
– 500 zł. od osoby za dwa dni warsztatów wg mojego programu. Proszę o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy.
Minimum uczestników – 6 osób.
Inne opcje?
– Prowadzę zajęcia wyjazdowe w innych miastach dla grup zorganizowanych min. 6 osób. Warunki takie same jak wyżej. Liczę wówczas na zapewnienie lokalu do zajęć; ew. koszt wynajęcia pozostaje po mojej stronie.